>I WAS TAGGED…

by izabela

>My little butterfly…

Moj maly motylek…



***

Few days ago I was tagged by Makneta to share my best recipe on the blog, I am not really a good “kitchen chef” but there are few things I do best and everyone loves it… One I want to share is the Chicken Curry Soup I mentioned once… but I never shared a recipe…

Pare dni temu Makneta zaprosila mnie do zabawy w dzielenie sie przepisami, nie jestem zadnym specem w kuchni, ale mam pare sprawdzonych przepisow ktore wszyscy uwielbiaja i jeden z nich to taki, ktory kiedys juz podalam na moim drugim blogu, ale podam teraz tu bo jest naprawde przepyszny…

so…



CHICKEN CURRY SOUP

two or three chicken breasts
about 10 or more dried apricots
2 big potatoes
2 big carrots
1 parsley root
a little piece of celery root
1 medium onion
seasonings: 2 – 3 bay leaves, few all-spices
1 table spoon of curry
1 stock
1 cup of double cream
green parsley chopped to sprinkle

boil 3/4 L water and add chicken breasts, then add peeled potatoes, carrots, celery, parsley and onion and seasonings; keep boiling on small fire until veggies are soft; in the meantime soak apricots in a boiling water; when veggies are ready drain them off (keeping stock in the cooking pan) and put chicken breasts on the plate to cool down; blend all veggies with dry stock and curry and add to stock in the pan putting it back on the fire; stir gently and add diced chicken breasts and sliced apricots and the water left from soaking; stir again and switch off the fire; now add the cream and serve hot sprinkled with chopped parsley… yummy…

PYSZNA ZUPA CURRY ZKURCZAKIEM I MORELAMI

1 duza lub 2 male piersi z kurczaka
okolo 10 suszonych moreli
2 dosc duze ziemniaki
2 marchewki
1 pietruszka
kawalek selera
1 cebula
lisc laurowy, ziele angielskie, curry
kostka rosolowa
opakowanie smietany (wedle uznania)
zielona pietruszka do posypania

przepis jest obliczony na mniej wiecej czteroosobowa rodzine, w dwulitrowym garnku zalewamy nieduza iloscia wody (tylko zeby pokryla) piersi z kurczaka, wkladamy dwa listki laurowe, kilka ziarenek ziela angielskiego i gotujemy, w miedzyczasie przygotowujac warzywa… obieramy i przekrawamy na pol cebule i wkladamy do garnka z zupa, obieramy marchewki, pietruszke, seler, ziemniaki, myjemy, kroimy w nieduze kawalki i dokladamy do zupy… w miedzyczasie w szklance zalewamy wrzatkiem suszone morele… gdy piersi zmiekna, wyjmujemy z zupy do ostygniecia, a kiedy warzywa zmiekna wyjmujemy liscie laurowe i ziele angielskie – w miare mozliwosci (nie wszystkie, zawsze udaje mi sie wylowic ale nie szkodzi) odcedzamy warzywa i miksujemy na w miare gladka mase z 1 lyzeczka (wedle uznania nawet do 1 lyzki stolowej) przyprawy curry (ja czesto dodaje lyzke maki pszennej tak aby zupka byla jeszcze pozywniejsza) i mase dodajemy z powrotem do wywaru, dajemy kostke rosolowa, dodajemy tez wode z odcedzonych moreli, ktore kroimy w cienkie paski, a ostudzone piersi kroimy w kostke, dodajemy do zupy i mieszajac, zagotujemy, doprawiamy smietana i posypujemy zielona pietruszka… a i mozna oczywiscie dosolic i dopieprzyc do smaku… ja moja zupke z braku zielonej pietruszki posypalam dzis swiezo scieta, zielona rzezucha… mniam…

Here are the rules:
1. Share your best recipe for a meal or a cake on your blog (photo would be great),
2. Tag three blogging people to do the same,
3. Leave info on their blog,
4. Write above rules on your blog.

I am tagging Kath, Ela and Persjanka


Zasady zabawy:

1. Zamiescic na blogu przepis na swoje popisowe danie lub ciasto, (najlepiej z fotka)
2. Wybrac trzy blogujace osoby ktore poprosimy o zrobienie tego samego,
3. Poinformowac je o tym na ich blogach,
4. Zamiescic powyzsze zasady na swoim blogu.

Ja zapraszam do wspolnego ucztowania Kath, Ele i Persjanke



Advertisements

2 Comments to “>I WAS TAGGED…”

  1. >dzieki za zaproszenie do zabawy ..ale ja gotowaczka nie jestem i wszystko robie z glowy wiec nawet bym nie potrafila napisac co i jak..:) sliczne to twoje malenstwo..slodzieutkie…takie do przytulania i calowania…:) a filcowanie ciekawe..ciekawe..moze kiedys ja?pozdrawiam ania

  2. >Śliczny chłopczyk!!!Pozdrawiam.Ewa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: